Dag 10 - Reisverslag uit Drymen, Verenigd Koninkrijk van Joke en Ellen Ende - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Drymen, Verenigd Koninkrijk van Joke en Ellen Ende - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Joke en Ellen

30 Juni 2015 | Verenigd Koninkrijk, Drymen

30 juni
Vandaag weer een dagje in de auto. Eerst naar het Clamis Castle. Daar was de rondleiding inclusief (nederlands gidsje erbij te leen) maar met een vermakelijke schot.
Er zijn in het kasteel waarschijnlijk 3 spoken, en hoewel ik er altijd wel eentje tegenkom waren ze deze keer niet tevoorschijn gekomen.
Helaas! Nog nooit een schots spook gezien (zouden die ook een kilt dragen over hun doorschijnende aanwezigheid? En wat hebben zij er dan onder? Dat ben ik deze reis niet te weten gekomen).
Ook nog een wandeling gemaakt in 2 van de tuinen van het kasteel (de nature garden en de Italian garden).
Mooi, maar niet zo goed bijgehouden als de tuin van Argyll Castle (maar ja, daar hadden ze ook die leuke Duke!).

Geluncht in de kasteeltuin met een cappuccino en een stuk worteltaart (meer was daar niet nodig!), en weer op pad.
Om een uur of half 4 nog gestopt onderweg bij The Golden Larches (wegrestaurantje) voor een biertje (voor Joke) en een lemonade (for me).
Daarna weer verder naar Drymen. Omdat we tijd genoeg hadden zijn we binnendoor gereden, weer een prachtige route, wat is Schotland toch mooi, en wat zijn de mensen toch aardig en galant.
Het hotel in Drymen was een grappig hotel, zag eruit als een straatje met huizen, maar bleek een complex van hotel, pub, slager, nog een stuk van het hotel met een achtergelegen parkeerplaats (maar wij stonden lekker voor, vlak bij de ingang van de annex). Het nadeel van dit hotel was tweeledig: de verwarming werd centraal geregeld (daarom heet het waarschijnlijk ook centrale verwarming). De verwarming in de hotelkamer was gelukkig koud, maar die in de badkamer kon niet uitgezet. Dus raam open en deur naar badkamer dicht. Daar was het bijkans net zo heet als in Nederland: graadje of 35, je ging zowat tegen de vlakte als je er moest zijn.
Bij navraag bleek het de afgelopen week koud geweest te zijn en toen deed de verwarming het niet, en nu met 24 graden stond hij te loeien, ze zouden er naar kijken, maar helaas daar hadden wij niks meer aan.
Evengoed wel redelijk geslapen, en na een riant ontbijt weer richting auto voor de laatste rit naar Newcastle upon Tyne.