Dag 4 - Reisverslag uit Inveraray, Verenigd Koninkrijk van Joke en Ellen Ende - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Inveraray, Verenigd Koninkrijk van Joke en Ellen Ende - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Joke en Ellen

24 Juni 2015 | Verenigd Koninkrijk, Inveraray

24 juni
Vanmorgen vroeg eigenlijk besloten om een rustdag in te lassen, maar het bleek dat we Loch Lomond niet op een ander tijdstip konden doen. Dus lekker ontbeten, daarna spullen gepakt en naar Loch Lomond gereden (45 min). We waren veel te vroeg voor de rondvaart (hrt was nog geen half 11 ende rondvaart was 11.30 gepland) dus kaartjes gekocht, koffietje gedaan, een plas en toen rustig naar de haven gewandeld.
Om klokslag 11.30 meerde de boot aan. Heenreis 45 min, 1 uur en 45 min op het eiland (ben de naam vergeten) en daarna weer 45 min terugvaren. Er ging een gids mee het eiland op... was een aanwinst want veel weetjes. Er was ook een volunteer bij die veel van vogels en vogelgeluidjes wist. Wandeling van ruim een uur (broek in de sokken vanwege de teken), helaas geen herten gezien die daar ook bivakkeren. Wel heb ik een paar eilandjes eerder waarschijnlijk een hert gezien En een osprey (sperwer???) op een nest in een boom gezien. Om 14.45 waren we weer terug op de parkeerplaats en gauw terug naar Inveraray. Hele dag op Loch Lomond prachtig weer en we zijn nog niet onderweg of regen!
In Inveraray gelijk door naar Argyll Castle, kaartje (weer korting voor de senior!) en naar binnen. In een woord fantastisch! Zo mooi en goed onderhouden, de 13e Duke of Argyll woont er in de schoolvakanties met vrouw en 3 kinderen. Hij zelf was op dit moment wel in huis, maar helaas, hij kwam niet even de 2 dutch ladies verwelkomen met een glas Chivas Regal (waar hij president van is).
Na het bezoek van het kasteel ook nog de kasteeltuin bekeken, ook prachtig! Daarna terug naar het hotel voor de laatste nacht hier, morgenvroeg op pad (7 uur) voor de volgende bezienswaardigheden.

• 26 Juni 2015 - 09:40

Marianne:

Ben geen whiskey drinker maar voor een glaasje Chivas van minstens 20 jaar oud maak ik graag een uitzondering, alsof er een engeltje over je tong piest.