Dag 11 - Reisverslag uit Newcastle upon Tyne, Verenigd Koninkrijk van Joke en Ellen Ende - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Newcastle upon Tyne, Verenigd Koninkrijk van Joke en Ellen Ende - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Joke en Ellen

01 Juli 2015 | Verenigd Koninkrijk, Newcastle upon Tyne

1 juli
Vandaag de laatste dag van onze reis, de laatste nacht brengen we aan boord door van de King Seaways.
Op tijd vertrokken (kwart voor 9?) voor een flinke trip: 170 mile rechttoerechtaan, maar wij wilden natuurlijk weer een binnendoortje. Nog ergens benzine getankt maar weet niet meer waar.
Om Glasgow heen (binnendoor naar Glasgow), een keer afslag gemist, maar gelukkig is het simpel om weer op de grote weg te komen.
Daarna de M74 (dat was echt grote weg), en een tussenstop bij en benzinestation waar ze een echte Starbucks hadden... Alweer jummie.

Daarna naar Carlisle (Tom breekt zijn tong over de engelse uitspraak, je lacht je rot wat hij er iedere keer weer van maakt!).
En van Carlisle weer binnendoor richting Newcastle.
Ben ff kwijt hoe ver het vandaag was, ook nog een stuk omgereden omdat we Hadrian's Wall wilden bewandelen, maar helaas niet gevonden. Tenminste niet op redelijke afstand van de weg.
Wel nog een stop gemaakt bij Vallum's restaurant en Chef's room voor een overheerlijke lunch. In een prachtige omgeving onder een parasol (was te heet voor de volle zon).
Nadat dit genuttigd was weer de (veel te hete) auto in voor het laatste stukje.

We reden de A1 (he? Die hadden we toch op de heenweg naar het noorden gereden, ja dat klopte en we gingen weer noordwaarts, had Tom wel begrepen dat we naar Newcastle moesten?), met een hele ruime bocht om Newcastle heen.
Gelukkig toch de goede kant op. En om klokslag half 3 reden we terrein van Port of Tyne op waar de King Seaways al op ons lag te wachten.
Nog even wachten, wachten, nee, geen pizza, maar uiteindelijk mochten we toch de boot oprijden. Joke moest halverwege de brug naar boven (erg schuine helling) uitstappen, want ik moest heel dicht tegen het randje parkeren, en anders was het lastig uitstappen.
Naar onze hut om met een klein koffertje onze laatste nacht aan boord door te brengen en naar de Lighthouse, voor een drankje, beetje lezen etc. Helaas na drie kwartier werd het daar druk, met veel gepraat en kon Joke haar hoofd niet meer bij haar boek houden, het was echt een drukte van belang. Dus in de hut verder gelezen. En daarna nog avondeten, hetzelfde als op de heenweg, alleen zonder broodje om de hamburger heen.
Vroeg naar de kooi (horloges alvast op Nederlandse tijd gezet, zo vroeg gaan we anders nooit naar bed), maar nog lezen, tabletje spelen, luisteren naar de buren die ontzetten veel herrie maakten, de buurvrouw kon kennelijk niet slapen want de buurman zong slaapliedjes, alleen voor ons niet zo slaapverwekkend.