Dag 8 - Reisverslag uit Dinnet, Verenigd Koninkrijk van Joke en Ellen Ende - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Dinnet, Verenigd Koninkrijk van Joke en Ellen Ende - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Joke en Ellen

28 Juni 2015 | Verenigd Koninkrijk, Dinnet

28 juni
Vandaag na het ontbijt voor een flinke trip op pad. Om kwart over 9 in de auto, terug richting Inverness, maar via de noordelijke rondweg om de stad verder naar het zuidoosten.
We begonnen met stromende regen en laaghangende bewolking (amper 30 meter zicht), maar na een uurtje klaarde het wat op, en na een paar uur moest de zonnebril op de neus.
Na 1, 5 uur gestopt bij een benzinepomp voor koffie en een plas, daarna weer door.
Om ongeveer 1 uur gestopt in een klein plaatsje (ben de naam vergeten), om bij het plaatselijke hotel een lunch te nuttigen (en voor natuurlijk weer een plas, zeikerds als we zijn).
En weer door. Vanwege de tijd en de lange reis van overmorgen naar Drymen het bezoek aan Balmoral Castle (van de Engelse queen) vandaag gedaan. Weg erheen was een smalle weg met af en toe een passeerplaats (en dan maar bidden dat je op een steil stuk omhoog niet ineens ern tegenligger krijgt die je niet aan kunt zien komen). Zelfs nog langs Lecht, waar een heus skigebied is met talloze skiliften. Dus, behoorlijk hoog!
Balmoral was prachtig... hoewel we Argyll tot nog toe het mooiste vonden, en die had ook de knapste bewoner natuurlijk!
Het personeel in de kastelen is zeer bereid om tekst en uitleg te geven, zeer vriendelijk, en duidelijk erg gelukkig in hun job. Toen we (na sluitingstijd) de prachtige tuin verlieten en ons afvroegen wat de 2 medaillons met initialen en jaartal 1925 betekenden, wist een aardige dame (van de bewaking?) ons te vertellen dat dit de initialen waren van George V en zijn vrouw Mary von Teck, de gelegenheid waarom dit jaartal in het hek stond is ons niet helemaal duidelijk. 1923 is het jaar waarin George VI (toen nog Albert geheten, de stotteraar) trouwde met Elizabeth I, en in 1926 werd Elizabeth II geboren, de huidige Queen.
Om 6 uur waren we in ons hotel, om kwart voor 8 diner en toen weer bedje toe.