Dag 3 - Reisverslag uit Inveraray, Verenigd Koninkrijk van Joke en Ellen Ende - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Inveraray, Verenigd Koninkrijk van Joke en Ellen Ende - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Joke en Ellen

23 Juni 2015 | Verenigd Koninkrijk, Inveraray

23 juni
Heerlijk ontbijtje gehad, nog even naar de Tweed gelopen en foto's gemaakt. Daarna spullen in de auto en tuffen maar. Het was kwart over 9, geen hond op de weg en na 2 km ontdek ik dat ik aan de verkeerde kant van de weg rij! Gauw switchen en weer verder. Dus s morgens beginnen met de mantra: links rijden links rijden links rijden!
Naar Melrose naar de gelijknamige Abbey. Ook een hele mooie! Er staat wat meer overeind dan bij Dryburgh Abbey, en net als alle andere van dit soort monumenten goed onderhouden door vrijwilligers, giften en legaten. Ben nog nooit zo blij geweest dat ik 60 ben: op vertoon van mijn rijbewijs krijg ik overal korting!!!
Daarna richting New Lanark, had ik uitgezocht nav beschrijving in het Schotlandboekje, maar geen idee wat we ervan moesten verwachten.
En industrieel stadje midden in een natuurgebied... woodlands, watervallen welke de mills aanstuurden, het concept, bedacht door Robert Owen in 1789 (200 jaar geleden!) luidde: mensen die wonen en werken in een omgeving die hen gelukkug maakt zijn productiever etc. Ze woonden op een prachtige plek, hoefden niet te reizen naar hun werk en Owen deed er alles aan om te zorgen dat ze een gelukkig leven konden leiden. Het prachtig gerestaureerde stadje wordt nog steeds bewoond door de mensen die er werken. Het is door UNESCO uitgeroepen tot werelderfgoed en terecht...
Lunch gebruikt in het 'cafe', wat souvenirs gescoord en daarna weer verder, richting Luss aan het Loch Lomond. Foto's kan ik helaas noet plaatsen: het slechte internet in dit hotel en de weigering van mijn telefoon om mee te werken is een drama!
Tom stond nog op ecowegen dus het eerste stuk is kruipdoor sluipdoor over kleine weggetjes. Wel veel mooie uitzichten gehad! In verband met de tijd toch maar weer de doorgaande wegen opgezocht... We wilden in Luss een boottocht maken maar waren te laat. Dan maar morgen tikkie terug!
Door naar Inveraray, mooie tocht. Hotel ziet er redelijk uit maar slecht onderhouden. Het houtwerk is verrot.
Kamer geupgrade naar 3-persoons want ze wilden ons in een smal 2-persoonsbed proppen. Nu 2 aparte bedden. Ligt toch net wat comfortabeler. Joke ging nog stukkie wandelen, ik heb de eerste 2 dagen verslag gemaakt. Avondeten (jummie... beiden gebakken brie met sla als voorafje en als hoofdgerecht had joke de gebakken staartjes van grote garnalen en ik het gebakken buikspek van het varken... te lekker!). We blijven hier 2 nachten...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke en Ellen

Twee zussen met een reisvirus. Voor de eerste keer een autorondreis, in Schotland (dus lekker dicht bij huis). Als het weer mee zit wordt het een toppertje.

Actief sinds 05 Juni 2015
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 2785

Voorgaande reizen:

21 Juni 2015 - 02 Juli 2015

Scottish Delight

Landen bezocht: