Dag 2 - Reisverslag uit Melrose, Verenigd Koninkrijk van Joke en Ellen Ende - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Melrose, Verenigd Koninkrijk van Joke en Ellen Ende - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Joke en Ellen

22 Juni 2015 | Verenigd Koninkrijk, Melrose

Maandag 22 juni
We arriveren in Newcastle upon Tyne. Lekker ontbijt gehad aan boord, teveel, maar ja we moeten maar weer zien wanneer we weer te eten krijgen.
Om 9 uur mogen we naar het autodek, kruipdoor, sluipdoor naar de auto. Tassen en koffers in de auto en wachten maar: het lilo systeem wordt toegepast: wie het laatst de boot opreed mag ook als laatste eraf. Veel motorrijders die ons buiten als een erehaag opwachten... duitsers aan de ene kant, engelsen aan de andere kant: engelse politie met getrokken schiettuig ertussen... je voelt je dan wel veilig... not!
Zodra we mogen rijden komen we in een volgende rij... en weer een... douane... en nog een keer paspoort laten zien... en dan: een mantra.... links rijden... links rijden... links rijden. Het gaat goed: veel rotondes, goed aangegeven, de tomtom werkt buitengewoon goed (moet je er wel naar luisteren natuurlijk. Op weg naar Holy Island via de A1 (we wilden eigenlijk via binnenwegen, maar Tom gaf A1 aan en om te wennen was dat wel lekker). Van tevoren de getijdentabel bekeken: na 10.20 was de dijk naar Holy Island veilig om overheen te rijden. Eerst om 11.00 uur cappuccino in de Landisfarne Inn, waren we aan toe. Zouden pas om 12 uur eten